Pogosta vprašanja

Ali lahko oddam prijavo oziroma vprašanje anonimno?
Da. Če želite ostati anonimni, pazite, da pri izpolnjevanju obrazcev in pri prilaganju dokumentov ne boste navajali podatkov, ki bi lahko neposredno ali posredno razkrili vašo identiteto. Preverite, ali je vaša povezava z internetom varna in ali se v brskalniku, ki ga uporabljate, prikazuje znak ključavnice. Prijavo ali vprašanje oddajte izključno preko zasebne naprave, ki ni povezana z omrežjem naročnika aplikacije. Enako velja za dostopanje do vašega poštnega predala.
Kdo ima dostop do mojih podatkov, če se razkrijem?
Dostop do vaših podatkov je omejen na zaupnika. Nihče ne sme razkriti identitete prijavitelja brez njegovega izrecnega soglasja nikomur, razen zaupniku in organu za zunanjo prijavo. To velja tudi za vse druge informacije, iz katerih je mogoče neposredno ali posredno sklepati o identiteti prijavitelja. Ne glede na prejšnji odstavek se sme identiteto prijavitelja in druge informacije iz prejšnjega odstavka razkriti tudi, kadar to zahteva državni tožilec, če je to nujno potrebno zaradi preiskovanja kaznivih dejanj, ali sodišče, če je to potrebno zaradi sodnih postopkov, vključno s sodnimi postopki zaradi zaščite pravice osebe, ki jo prijava zadeva. V primeru razkritja identitete iz prejšnjega odstavka je treba pred tem pisno obvestiti prijavitelja o nameravanem razkritju z navedbo razlogov za razkritje, razen če državni tožilec ali sodišče presodi, da bi takšno obvestilo ogrozilo povezane preiskave ali sodne postopke. Ne glede zgoraj navedeno ne sme nihče razkriti identitete prijavitelja, če bi razkritje ogrozilo življenje ali resno ogrozilo javni interes, varnost ali obrambo države.
Ali me lahko izsledite preko IP naslova?
Družba Trusty AG in Skupina Luka Koper ne beleži IP naslova, s katerega dostopate do tega spletnega mesta in v varnostne namene uporablja le začasne sejne piškotke.
Komu in kakšnim vprašanjem oziroma prijavam je namenjena aplikacija?
Do spletne aplikacije lahko dostopajo in jo uporabljajo tako zaposleni kot tudi širša javnost. Kot notranja pot za prijavo je spletna aplikacija namenjena sporočanju informacij o dejanskih ali morebitnih kršitvah predpisov Republike Slovenije, ki so se, ali se bodo zelo verjetno zgodile v organizaciji naročnika aplikacije, s katero je, ali je bil prijavitelj v delovnem in podobnem razmerju, ter o poskusih prikrivanja takšnih kršitev. Spletna aplikacija je namenjena tudi vašim vprašanjem v zvezi s kršitvami, njihovo obravnavo in nadaljnjim ukrepanjem, zunanjimi potmi za prijave, povračilnimi ukrepi in zaščito pred njimi ter podobnimi vsebinami.
Kdo bo obravnaval mojo prijavo oziroma vprašanje?
Prijave in vprašanja obravnava zaupnik, ki ga imenuje naročnik aplikacije.
Kako poteka postopek obravnave prijave?
Zaupnik v roku sedem dni od prejema prijave preizkusi, ali so izpolnjeni naslednji pogoji za njeno obravnavo: 1. da jo je podala fizična oseba; 2. da se nanaša na informacije o kršitvi predpisov, ki veljajo v Republiki Sloveniji, in jih je prijavitelj pridobil v svojem delovnem okolju; 3. da prijavljene informacije o kršitvah niso očitno neresnične; 4. da jo je prijavitelj podal pred potekom dveh let po prenehanju kršitve. Zaupnik prijave ne obravnava, če zgoraj našteti pogoji niso izpolnjeni, kot tudi če presodi, da obravnava ne bi bila smotrna, ker kršitev ni imela posledic, ker posledic ni več ali so neznatne. Če so pogoji za obravnavo prijave izpolnjeni, zaupnik prijavitelju izda potrdilo o sprejemu prijave, ki vključuje datum in čas prejema. V nasprotnem primeru prijavitelja v istem roku seznani z razlogi, zaradi katerih prijave ne bo obravnaval. Tekom obravnavanja prijave zaupnik pridobiva informacije in sprejema ter predlaga ustrezne ukrepe. Zaupnik praviloma obravnava prijave po vrstnem redu prejema. Zaupnik konča obravnavo prijave v treh mesecih od njenega prejema s poročilom, v katerem navede, ali in iz katerih razlogov je prijava neutemeljena. Če je prijava utemeljena, v poročilu navede zlasti predlagane in izvedene ukrepe za prenehanje kršitve, odpravo posledic kršitve ali preprečevanje prihodnje kršitve, svoje ugotovitve o uspešnosti izvedbe predlaganih ukrepov ter morebitne predlagane in izvedene ukrepe za zaščito prijavitelja. Zaupnik ob koncu obravnave prijave, najpozneje pa v treh mesecih od prejema prijave prijavitelja obvesti o utemeljenosti prijave, predlaganih in izvedenih ukrepih, izidu postopka, oziroma o stanju postopka z notranjo prijavo, če postopki za odpravo kršitev po treh mesecih še niso končani.
Ali lahko sledim postopku obravnave prijave oziroma vprašanja?
Da. Postopku lahko sledite s klikom na „Moj nabiralnik“. Povezava vas bo usmerila na portal, v katerega lahko vstopate z uporabniškim imenom in geslom, ki ju prejmete ob oddaji prijave oziroma vprašanja. Na portalu lahko sledite postopku obravnave vaše prijave oziroma vprašanja in varno komunicirate z nami.
Ali lahko komuniciram z vami tudi, če ostanem anonimen?
Da. Razkritim in anonimnim prijaviteljem so ob oddaji prijav oziroma vprašanj dodeljena uporabniška imena in gesla. Z njima se lahko prijavite v vaš nabiralnik, na katerem lahko sledite postopku obravnave vaše prijave oziroma vprašanja in varno komunicirate z nami.
Opozorjen sem bil na povračilne ukrepe. O čem je govora?
Povračilni ukrep je vsako neposredno ali posredno dejanje ali opustitev dejanja v delovnem okolju, ki je posledica notranje ali zunanje prijave ali javnega razkritja in ki povzroči ali lahko povzroči prijavitelju neupravičeno škodo.